Logo
Lotto OnlineNieuwsIGT en Sony tekenen een nieuwe overeenkomst over Wheel of Fortune-content

IGT en Sony tekenen een nieuwe overeenkomst over Wheel of Fortune-content

Gepubliceerd op: 07.06.2023
Clara Williams
Uitgegeven door:Clara Williams
IGT en Sony tekenen een nieuwe overeenkomst over Wheel of Fortune-content image

IGT, een beroemd gaming-entertainmentbedrijf uit het Verenigd Koninkrijk, en Sony Pictures Television hebben een 10-jarig contract van januari 2025 tot december 2034. Volgens de overeenkomst krijgt het in Londen gevestigde, aan de NYSE geregistreerde entertainmentbedrijf de exclusieve merkrechten van het merk Wheel of Fortune.

Door de deal kan IGT het merk leveren in gaming, loterij, iGaming en iLottery. Bovendien heeft het bedrijf nu niet-exclusieve distributierechten Rad van Fortuin inhoud in sociale casino's gratis.

Volgens Renato Ascoli, IGT CEO, Global Gaming, kan het bedrijf door het verkrijgen van exclusieve gaming-, loterij-, iGaming- en iLottery-toegang tot het merk Wheel of Fortune tot 2034 het rendement van zijn licentiepartnerschap maximaliseren. De CEO merkte op dat de deal een verdere impuls zou geven aan de traditie van het bedrijf om multichannel Wheel of Fortune-spellen te creëren met een grote vraag en aanzienlijke prijzen.

Ascoli voegde toe:

"Sony Pictures Television is al meer dan 25 jaar een vertrouwde IGT-partner en in die tijd hebben we een gevarieerde portfolio van Wheel of Fortune-games geleverd die de industriestandaard voor innovatie hebben bepaald. Het is de duidelijke leider op het gebied van gameprestaties in de industrie grafieken en genereerde aanzienlijke inkomsten voor onze klanten."

Wheel of Fortune is een van de best presterende gokproducten van IGT. Het bedrijf heeft het gebruikt als een strategisch element binnen zijn iGaming-selectie en heeft het erin verwerkt verschillende loterijspelen.

Onlangs is IGT erin geslaagd om dit product uit te rollen naar verschillende toonaangevende operators in Noord-Amerika. Het bedrijf bijvoorbeeld lanceerde zijn eerste merkgestuurde online casino Wheel of Fortune in de Verenigde Staten na ondertekening van een overeenkomst met een van de grootste operators in de regio in maart van dit jaar.

Naast de contractverlenging met Sony heeft IGT ook haar overeenkomsten met Sony verlengd toonaangevende loterij-exploitanten wereldwijd, inbegrepen:

  • Malta Nationale Loterij
  • WestLotto van Duitsland
  • De Connecticut Loterij Corporation (CLC)
  • Svenska Spel in Europa.

In een reactie op de deal merkte Suzanne Prete, Executive Vice President of Game Shows van Sony Pictures Television, op:

"We zijn verheugd om onze langdurige samenwerking met IGT te verlengen. Deze historische overeenkomst garandeert dat casino- en loterijspelers over de hele wereld jarenlang kunnen genieten van spellen met het Rad van Fortuin-thema van wereldklasse."

Prete merkte op dat beide bedrijven dezelfde visie hebben om het merk Wheel of Fortune op innovatieve wijze te gebruiken om meer kansen te creëren en ervoor te zorgen dat het merk geassocieerd blijft met plezier en winnen.

Clara Williams
Clara Williams
Schrijver
Clara "LottoLore" Williams, een Kiwi met een gevoel voor cijfers en verhalen, duikt diep in de spannende wereld van loterijen. Als toonaangevend schrijver voor LottoRank resoneren haar stukken met liefhebbers en bieden ze een harmonieuze mix van data, geschiedenis en menselijke interesse.Meer berichten van auteur