Sofort

Sofort betekent letterlijk 'nu betalen' of 'onmiddellijk'. Het wordt geaccepteerd bij meer dan 35.000 online verkopers en is goed voor meer dan 3 miljoen transacties per maand. Bedrijven en particulieren genieten van aanzienlijk lage transactiekosten en hoogwaardige online beveiliging. Vanwege het wijdverbreide gebruik is Sofort een van de beste betaalmethoden voor online loterijen.

Hoe een storting te doen met Sofort
Hoe een storting te doen met Sofort

Hoe een storting te doen met Sofort

Online loterijsites die hun klantenbestand in Europa willen uitbreiden, kunnen dit doen door gerichte stortingsmethoden zoals Sofort. Dit is een van de veiligste internetbetalingsoplossingen die gebruikmaakt van de nieuwste procedures van de banken waarmee het samenwerkt. Spelers kunnen snel tickets betalen via smartphones op een loterijsite online met behulp van hun inloggegevens voor internetbankieren.

In tegenstelling tot populaire e-wallets zijn gebruikers bij Sofort niet verplicht om zich te registreren of een virtueel account te storten. Ze gebruiken gewoon het geld van hun traditionele bankrekeningen. Er is geen creditcard of bankpas vereist. Het stortingsproces kan als volgt worden samengevat:

  1. Log in op het online loterijplatform
  2. Klik op de knop 'Speel Lotto' of 'Koop Lotto Ticket'
  3. Kies Sofort uit de beschikbare stortingsmethoden
  4. Specificeer uw land, bankaanbieder
  5. Log in met online bankgegevens op een nieuwe pagina
  6. Voeg het bedrag toe om de loterij mee te financieren
  7. Voer de TAN en OTP in om de overdracht te autoriseren
  8. Geld wordt in realtime van de bankrekening afgeschreven

De loterijaanbieder krijgt een realtime bevestiging en stuurt meteen het lotnummer of opent een lottospel om in te zetten. Sofort brengt niets in rekening voor online loterijstortingen. Punters kunnen minimaal € 1 en maximaal € 25.000 per dag verzenden. Individuele banken en loterijsites kunnen hun eigen transactielimieten hebben.

Iedereen uit deze 14 landen kan lotto spelen met Sofort: het VK, Duitsland, Denemarken, Zwitserland, België, Polen, Noorwegen, Italië, Finland, Oostenrijk, Slowakije, Spanje, Zweden en Nederland. Met Sofort kunnen lottospelers euro, pond sterling en Poolse zloty gebruiken.

Hoe een storting te doen met Sofort
Hoe een opname te doen met Sofort

Hoe een opname te doen met Sofort

Spelers moeten goed letten op de namen van betaalmethoden die beschikbaar zijn voor loterij-uitbetalingen. Op de bankpagina is Sofort ook te herkennen aan Betaal Nu of Klarna. Als Sofort werd gebruikt als stortingsmethode, zou de loterijsite de details onthouden, dus het is niet nodig om ze opnieuw te verstrekken. Hier leest u hoe u loterijwinsten kunt uitbetalen met Sofort.

  1. Log in op de loterijsite en vraag een uitbetaling aan
  2. Kies Sofort voor opname
  3. Vul het land van verblijf en bank in
  4. De site leidt u door naar een online bankplatform
  5. Voer het bedrag in dat u wilt opnemen
  6. Verstrek autorisatiegegevens zoals vereist

Omdat veel internetloterijen mobiel geoptimaliseerd zijn, is het mogelijk om bovenstaande procedure op een mobiel apparaat af te ronden. Wanneer u online geld van een loterijsite haalt, is Sofort mogelijk niet zo onmiddellijk als storten. De opnametermijn kan tot 3 dagen duren. Bij een ongebruikelijke vertraging kunt u het beste contact opnemen met de autorisatieafdeling van de bank.

Dit kan per bank verschillen. Het is ook vermeldenswaard de opnamelimiet voor loterij-uitbetalingen. Hoeveel te claimen hangt af van de gewonnen prijs. Verwaarloosbare bedragen kunnen bij de meeste loterijwebsites niet worden opgenomen, dus het is verstandig om te wachten tot de winsten zich ophopen tot een aanzienlijk niveau.

Het is raadzaam om een geldig legitimatiebewijs paraat te hebben, omdat de loterij-exploitant identiteitsverificatie kan aanvragen voordat hij de opname goedkeurt. Dit wordt gedaan om spelers te beschermen tegen online witwassen.

Hoe een opname te doen met Sofort
Veiligheid en beveiliging bij Sofort

Veiligheid en beveiliging bij Sofort

Het ontbreken van een online account bij Sofort is de eerste verdedigingslinie om klanten te beschermen tegen online fraude. Dit ontlast gebruikers van het onthouden van wachtwoorden of het compromitteren van hun online bankgegevens op sites van derden. Bovendien behoren bankkaarten, die vatbaar zijn voor cyberaanvallen, tot het verleden als het gaat om Sofort-betalingen.

Fondsen worden beveiligd met tweelaagse authenticatiesystemen, die veiliger zijn dan e-wallets. De bank heeft voor elke transactie een TAN-code nodig voordat het geld wordt vrijgegeven. Geen enkele derde partij kan dit nummer stelen, aangezien het naar het mobiele nummer van de klant gaat. Het privacybeleid van het bedrijf belooft geen gevoelige informatie op te slaan. Dat betekent dat spelers zonder risico anoniem kunnen gokken.

Cybercriminelen zwerven rond op loterijsites in de hoop zwakke links te kraken of te verbreken. In de steeds meer onderling verbonden wereld van vandaag verzekert Sofort zijn gebruikers van gegevensveiligheid met geavanceerde versleutelingssystemen. Met robuuste encryptieprotocollen zorgt Sofort ervoor dat de financiële gegevens van de klanten verborgen blijven voor de loterijsite. Alle gegevensoverdrachten gebeuren strikt via AES 256 bits-verbindingen.

De codering neemt platte tekst en zet deze om in cijfertekst, een combinatie van willekeurige tekens. Zonder de speciale sleutel kan niemand de cijfertekst ontcijferen. De National Security Agency heeft AES goedgekeurd voor het bewaren van topgeheime informatie, dus het volstaat om lottospelers te beschermen.

Veiligheid en beveiliging bij Sofort
Opties voor Sofort-klantenondersteuning

Opties voor Sofort-klantenondersteuning

Sofort-klantenondersteuning wordt aangeboden in het Duits en Engels via:

  • Telefoon
  • E-mail
  • Online formulier
  • Online chat

Klanten kunnen van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur bellen met de afdeling klantenservice. De dienst is ook beschikbaar op zaterdag en zondag van 10 tot 17 uur. Telefoonnummers voor verschillende landen staan vermeld op de Klarna-website. Voor uitgebreide vragen kunt u het beste het contactformulier van de klantenservice gebruiken.

Hier is het mogelijk om bestanden bij te voegen om de zorg verder te verduidelijken. Zodra de aanvraag het ondersteuningssysteem bereikt, wordt deze per e-mail beantwoord. Het is dus essentieel om een e-mailadres toe te voegen.

De online chatfunctie is exclusief ontworpen voor bestaande Sofort-gebruikers en werkt de klok rond. De andere vorm van hulp is beschikbaar in het informatiecentrum. Klanten kunnen in deze sectie nuttige artikelen vinden, of het nu gaat over betalingsproblemen, uitstel, kredietcontroles of geweigerde aankopen.

Opties voor Sofort-klantenondersteuning